Přejít k navigační liště

CCR CABADAJ LIVE s JirkaBruss

K druhému dílu CCR CABADAJ LIVE jsem si přizval JirkuBrusse, který je ostříleným jezdcem a v komunitě Czech Console Racing působí mnoho let. Přesně 10. dubna to bude 9 let.

CCR CABADAJ: Ahoj Jirko.
JirkaBruss: Ahoj, ten čas ale letí. První závod byl tuším ještě Forza Motorsport 3 a nějaký Evo VI Cup. Byly to parádní časy. Tenkrát jsem byl o pár desetin rychlejší, měl o pár vrásek na čele míň…rád na tu dobu vzpomínám. Ani bych si neuvědomoval, že to bude už 9 let.
C: Výborně. Máme za sebou třetí podnik šampionátu v DiRT Rally 2.0, aktuálně si na třetí pozici, jak by si zhodnotil svoje dosavadní výkony?
J: Přestože 3. pozice není špatná, tak mám takové smíšené pocity. Zejména teď po Španělsku a několika hloupým a zbytečným chybám, kdy jsem na moment ztratil koncentraci a to rally neodpouští. Na tom musím zapracovat.
C: Kolik času věnuješ tréninku, máš najeté všechny RZ?
J: Je těžké to nějakým způsobem vyčíslit. Trénuji, když je během týdne zrovna nálada, čas a chuť. Třeba teď na Španělsko jsem si dal od pondělí do čtvrtku vždycky custom event a random nastavení – cca 5/6 RZ, ty jsem si odjel a vypl jsem to. Další den to stejné. Takže projeté jsem měl všechno, ale rozhodně si ty tratě nepamatuji. Dokonce mě během ostrého závodu jedna RZ překvapila nezvyklým nastavením denní doby a počasí, že jsem ji vůbec nepoznával.
C: To vypadá, že máš celkem najeto. Upravuješ nějak nastavení vozu?
J: Něco najeto mám, ale určitě jsou jiní, kteří mají daleko víc. Nastavení jsem měnil pouze teď speciálně pro Španělsko. Na hladkém povrchu jsem ho dal co nejníž k zemi a trochu posunul balanc brzd směrem k zadní nápravě. Auto potom bylo na brzdách víc přetáčivé, což mi vyhovuje. Ještě budu upravovat nastavení pro Argentinu, ostatní vidím pravděpodobně na základní nastavení. Pokud mě něco nenapadne.
C: RZ se občas střídaly sucho/morko bez servisu, jak si se s tím vypořádal a jaké gumy si na tyto kombinace nazouval?
J: První věc, kterou jsem udělal po napojení se do lobby (po pozdravu), byla právě kontrola podmínek na trati mezi servisními zónami. A byl to opravdu oříšek. V podstatě to byla volba o tom, jestli chci prodat suchou nebo mokrou část. Volil jsem podle délky jednotlivých RZ – když byly obě skoro stejné, tak jsem preferoval suché gumy a mokro nějak “přežil”. Pokud byla na suchu krátká RZ a za ní dlouhá mokrá, tak jsem jel na mokrých. To bylo tuším pouze jednou. Takže celý zbytek jsem odjel na softech.
C: Je něco co bys změnil na formátu šampionátu?
J: Asi bych preferoval hodnocení podle celkového času, jako v opravdové rally – nutilo by to jezdit opatrněji. Takhle když to někdo zruší, tak přijde jen o body z aktuální RZ a začne další téměř s čistým štítem. Ten pocit, že při nějaké chybě naberu takovou ztrátu, kterou už do konce nemám šanci dohnat, by tomu myslím přidal na dramatičnosti. Ale to je věc názoru a preferencí. Chápu, proč je to tak, jak to je teď.
C: Příště je se jede šotoloviná Austrálie. Zrádné úzké lesní cesty, které hodně často lemují blízké ploty a na šatolinu jsou australské tratě poměrně hrbolaté, takže to bude pořádná výzva asi pro všechny. Jak vidíš svoje šance?
J: Austrálie je těžká, rozhodně to bude výzva pro všechny. Největší respekt mám právě u těch zmiňovaných plotů. S nimi nekamarádím už dlouho. Moje šance? V pondělí začnu trénovat a pak se uvidí. Vždycky se snažím dívat před sebe a tam je momentálně Kuželka s Lachyrem, rád bych se jich co nejvíc držel. Obzvlášť Kužel je střelec, který mě donutil změnit styl jízdy. Vždycky jsem se snažil jezdit relativně rychle, ale na jistotu a spíš na oči. Abych to nerozbil. Jenže když pak někde před tebou letí furt plnej, naslepo, jen podle rozpisu…pak není šance. Takže jsem upustil od bezpečné jízdy, s tím ale souvisí větší počet jistých karambolů. Takže v Austrálii to bude o tom udělat co nejméně chyb. A chci být nejhůř třetí.
C: Pokud se nepletu tak jezdší na gamepadu, takže se nabízí hned další otázka: plánuješ koupit volant?
J: Jsem jeden z těch kacířů, kteří jezdí na páčce 🙂 A odpověď je krátká: neplánuji a nechci. Hraní na konzoli mám spojenou s velkou TV, před ní rozvalený v pohodlném křesle a k tomu mi volant nesedí. Hrát třeba na PC, tak bych to měl asi jinak. A zrovna ten DiRT je perfektně hratelný na páčce, když se mi podaří proletět nějaký úsek dle mých představ, tak i na tom ovladači z toho mám super pocit.
C: Asi pro vás páčkáře budu muset udělat vlastní kategorii 🙂 🙂 🙂 poslední otázka: zúčastnil ses výzvy od Vivid Speed20?
J: Hehe, taková menší diskriminace páčkařů 🙂 Výzvy jsem se účastnil, čas zajetý mám. Ale jelikož nejsem ani zdaleka na špičce a bodované to není, pokud se nemýlím, tak je asi zbytečné ho někam nahrávat. Tuším že Maxxal tam zajel MEGA čas. Aspoň posledně to tak bylo. Ale aby se neřeklo, tak ho uploadnu.
C: Díky za rozhovor a držím palce do dalších závodů.
J: Já děkuji za chvilku slávy. Těším se do Austrálie a všem jezdcům držím palce. Uvidíme se na trati!

 

Napsat komentář