Představení WRC 8
Vývojáři z francouzského studia Kylotonn Games (KT Racing) nás poslední dobou zásobují novinkami ohledně série WRC, takže jsem se rozhodl sepsat jakési preview. Na následujících řadcích najdete přehled snad všech novinek, které přinese v pořadí osmé pokračování a jestli vůbec stojí za to uvažovat o koupi. Ještě předtím se podíváme do historie, jak tato série vznikala.
Historie WRC #1 (éra Sony a Evolution studios 2001 až 2005)
První díly série vydávalo Sony, které vlastnilo licenci od roku 2000. Za vývojem stálo britské studio Evolution Studio, které v letech 2001 až 2005 připravilo celkem 5 dilů exkluzivně pro PlaySatation2. Dostalo se i na porty pro PSP. Jednalo se o WRC sezóny 2001 až 2005 včetně oficiálnich tratí, vozů a jezdců. Pokud si dobře vzpomínám, tak jsem si tehdy pořídil WRC 3, proti tomu stál tuším CMR Rally 4 a WRC se nechytalo. Každopádně Sony potenciál licence příliš nevyužilo, takže následujíci roky zůstala bez využití. .
Historie WRC #2 (éra Black Bean Games a Milestones 2010 až 2013)
Tedy až do roku 2009 kdy licenci koupil italský vydavatel Black Bean Games, který uzavřel 4letý kontrakt. Začala tedy druhá série dílů pod taktovkou italských vývojářů Milestone. Číselná řada začíná opět od jedničky. Jednotlivé dily vycházejí v letech 2010 až 2013 pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360. Bohužel ani Milestones z licence nevymáčklo potenciál oficialní licence a série se žádného velkého úspěchu nedočkala.
Historie WRC #3 (éra Bigben Interactive a Kylotonn Games 2015 až současnost)
V červnu 2013 licenci přebírá/kupuje farncouzský vydavatel Bigben Interactive, který vývojem pověřuje pařížské studio Kylotonn Games, které v čiselné řadě pokračuje. V roce 2015 vychází WRC 5, následuje WRC 6 v roce 2016 a WRC 7 v roce 2017, vše podle reálných sezón 2015 až 2017 pro Xbox One a PlayStation 4. Až teprve sedmý díl dosahuje nějakého lepšího hodnocení, ale v porovnání se sérií Dirt má navrch spíše Dirt. Nyní se píše rok 2019 a konečně jsme se dočkali dalšího pokračování.
WRC 8 bude revoluční
Troufám si tvrdit, že 8. díl bude revoluční a to hned z několika důvodů. Nebojte, nejedná se o žádnou placenou reklamu, nedostanu zaplaceno, ani nemám přístup hře před jejím vydáním. Jen jsem využil všechny dostupné prameny a informace, které jsou k dipsozici. Takže kde začneme?
Seznam vozů
Nebudu vypisovat všechny vozy, ale k dispozici budou vozy z kategorie WRC, WRC 2, Junior WRC včetně oficiálních posádek (celkem 50 týmů) a několik historických vozidel jako je Alpina A110, Ford Escort Mk II, Lancia Delta Integrale a Lancia Fulvia. Dále by měly být k dispozici vozy slavné Group B, ale zatím nebylo upřesněno jaké. Možná to někomu přijde málo, ale podle mě to bohatě stačí. Hlavně, že je vše oficiální.
Seznam lokací
Oproti předchozímu dílu došlo k nárůstu počtu lokací. Celkem jich bude na výběr 14, což znamená více jak 100 rychlostních zkoušek. Lokace kopírují oficiální kalendář pro sezónu 2018. To znamená, že vypadlo Polsko, za což můžeme děkovat “poslušným” divákům, kteří se postarali o to, aby tato soutěž zmizela z oficialního kalendáře. V sedmičce to byla pro některé hráče hodně oblíbená lokace.
Vývojáři při vytváření lokací spolupracovali s jednotlivými pořadateli, takže by mělo být vše co nejvíce autentické. Každou lokaci pořadetel následně potvrzoval.
Přepracován by take systém rozpisů.
- Monte Carlo
- Švédsko
- Mexico
- Francie – Korsika
- Argentina (nové)
- Chile (nové)
- Portugalsko
- Itálie – Sardinie
- Finsko
- Německo (nové)
- Turecko (nové)
- Velka Británie – Wales
- Španělsko
- Austrálie
Argentina a Německo jsou podle vývojářů kompletně přepracované, takže proto mají nálepku “nové”, přestože byli už v předchozím díle.
Kromě výše uvedených lokací by měla být k dispozici ješte tréninková lokace, ale ta zatím nebyla odhalena. Bude to zřejmě jakási tréninková aréna
Počasí
Nově bude k dispozici volba dynamického počasí. To znamená, že RZ může začínat sucha, ale dojiždět budete z mokra. Denní doba může být poledne (noon), západ slunce (dawn), večer (evening) nebo noc (night). Pokud to spojíme s proměnlivým počasím dostaváme opravdu velké množství kombinací.
Pokud bude v online k dispozici náhodné počasí, tak odpadne to věčné nastavování počasí pro jednotlivé RZ.
Fyzika
Vývojáři tvrdí, že fyzika v osmém dílu prošla výrazným vylepšením. Z videí samozřejmě nic nepoznamenáme, ale hráči, kteří už měli tu šanci si hru zahrát, tak fyziku jen chválí. Od začátku byla fyzika stavěná pro volanty, tak uvidíme jak to dopadne.
Tunning vozu bude k dispozici v klasickém nebo detailním (advanced) režimu. Buď jedno šoupátko nebo více pro přesnější nastavení.
Nastavení
V nastavení si budete moci upravovat kameru dle k libosti. Tedy posouvat dopředu/dozadu nebo nahoru/dolů. Když zavzpomínám, tak tohle už uměl CMR 2. Dále úhel kamery a FOV.
Ukazatele
Z videí jsem si všimnul, že bude k dispozici míra opotřebení pneu v procentech a případně poškození vozu, takže poznáte ja se různé pneu optřebovávají v závislosti na typu povrchu a jezdeckém stylu.
Kariéra
Dalším výrazným progresem prošla kariéra. Už to nebude jen odjíždění závodů podle kalendáře, ale podobně jako v Dirtech budete zdokonalovat znalosti svých mechaniků a celého týmu, nicméně WRC 8 jde v tomto směru ještě trochu dále.
Starat se bude kromě jiného i o PR svého týmu.
Budete postupně vylepšovat vývoj vozu, podle toho jak se vám bude dařit v kariéře. Řekl bych že v tomto směru jde o kopii kariéry jako je v F1 2019.
V kariéře pak nepůjde pouze o jednotlivé závody v kalendáři, ale nejdete zde různé výzvy, za které budete získávat peníze a zkušenostní body (XP points). Ty pak použijete na výše uvedená vylepšení – v angličtině je na to zkratka R&D (Research & Developement – výzkum a vývoj).
Závěr
Myslím, že je toho opravdu dost na co se můžeme těšit. Pokud fyzika a multiplayer nezklame, tak vám tady říkám, že tu v září máme nového krále rally.
Níže ukázka z PC verze na třech monitorech. Volume doprava,